اتمام سی و دومین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون فجر – یزد ؛ برزیل و هنگ کنگ؛ قهرمان دوبل و سینگل زنان / ویتنام و هند؛ قهرمانان بخش مردان / اتمام رقابت ها با ثبت افتخار تاریخی برای ایران 

  • اخبار مهم - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، سی و دومین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون فجر از روی دهم بهمن ماه در یزد و به میزبانی دانشگاه این شهر آغاز شد و امروز یکشنبه 15 بهمن نیز به پایان رسید. البته مراسم اختتامیه تا ساعاتی دیگر برگزار می شود. 
در فینال های چهارگانه زنان و مردان این نتایج به دست آمد. 

 

فینال های امروز بخش زنان


فینال سینگل (انفرادی) زنان:
تسنیم میر از هندوستان در فینال رقابت های سینگل زنان مقابل لو سین یان از هنگ کنگ قرار گرفت. این دیدار با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 12 به سود نماینده هنگ کنگ به پایان رسید و عنوان قهرمانی زنان در بخش سینگل به این بازیکن رسید.
رده بندی نهایی سینگل زنان:
1- لو سین یان (هنگ کنگ )
2- تسنیم میر (هندوستان)
3-مقام سوم مشترک: جولیانا ویانا ویرا (برزیل) و جنجیرا استادلمن (سوئیس)

فینال دوبل (دونفره) زنان:
*تیم پریا اسکندری و رومینا تاجیک از ایران در فینال دوبل زنان مقابل ژاکلین و سامیا لیما از برزیل قرار گرفتند و در دو گیم و با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 11 مغلوب شدند. اسکندری و تاجیک با کسب این مدال نقره کار بزرگی را رقم زدند و در تاریخ این رقابت ها تاریخ سازی کردند. 


رده بندی نهایی دوبل زنان:
1- ژاکلین و سامیا لیما(برزیل)
2- پریا اسکندری و رومینا تاجیک (ایران)
3-مقام سوم مشترک: آمی آکرمن و دیدره لارن (آفریقای جنوبی) - هارامارا گایتان و سابرینا سولیس (مکزیک) 


فینال های امروز بخش مردان


فینال سینگل (انفرادی) مردان:
ساتیش کومار  از هند به مصاف نگوین های دانگ  از ویتنام رفت. در پایان نماینده ویتنام با نتایج: 21 بر 17 و 21 بر 18 پیروز شد. به این ترتیب قهرمانی سینگل مردان سی و دومین دوره رقابت های بین المللی فجر به بدمینتون باز ویتنامی رسید.
رده بندی سینگل مردان: 
1-گوین های دانگ (ویتنام)
2-ساتیش کومار (هند)
3-سوم مشترک: ویرن نتاسینگ (سریلانکا) و آیوش شتی (هند)

فینال دوبل (دو نفره) مردان:
کریشنا پراساد و سای پراتیک از هند مقابل جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو از مکزیک قرار گرفتند و دو بر صفر و با نتایج 21 بر 18 و 21 بر 19 به برتری دست پیدا کردند قهرمان دوبل بین المللی فجر شدند.
رده بندی دوبل مردان:
1-کریشنا پراساد و سای پراتیک (هند)
2-جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو (مکزیک )
3-مقام سوم مشترک: کوین لی و الکساندر لیندرمن (کانادا) و ایوان روسف و ایلیان استوینف (بلغارستان)
یزد از چهارم دی بهمن ماه ابتدا میزبان رقابت های بین المللی سریز جوانان بود که تا هشتم ادامه داشت. اجلاس روسای آسیای میانه نیز طی روزهای 11 و 12 بهمن ما برگزار شد. کارگاه پزشکی و برگزاری کلاس توجیهی مربی گری سطح یک جهانی از دیگر موارد برگزار شده در یزد بود. سی و دومین دوره رقابت های بین المللی فجر نیز با حضور 28 کشور خارجی از 10 الی 15 بهمن ماه برگزار شد.