نخستین جلسه کمیته بانوان آسیا در 2024 برگزار شد | تعیین مسئول بخش بانوان در فدراسيونهاي آسيايي طبق پيشنهاد فریبا مددی

  • اخبار مهم - برجسته‌شده
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون ، نخستین جلسه سال 2024 کمیته بانوان آسیا برگزار شد. جلسه سال 2023 به میزبانی نپال برگزار شده و اینبار پاکستان میزبان این جلسه بود.

فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون ايران، ریاست کمیته بانوان آسیا را بر عهده دارد. در نخستین جلسه کمیته بانوان آسیا در سال 2024 به طور همزمان کارگاه دو روزه توانمند سازی زنان کشورهای جنوب آسیا برگزار شد. نمایندگان کشورهای بنگلادش، سریلانکا، نپال، بوتان، پاکستان و مالدیو در این کارگاه دو روزه شرکت کردند و از هر کشور دو نماینده خانم حضور داشتند.

فریبا مددی رئیس کمیته بانوان آسیا و نائب رئیس فدراسیون بدمینتون ایران در رابطه با این کارگاه دو روزه گفت: هدف از برگزاری این ورکشاپ (کارگاه) دو روزه ارتقای سطح علمی زنان در کشورهای جنوب آسیا بود و علاوه بر این توسعه رشد ورزش بانوان در این کشورها مد نظر ما قرار داشت.

مددی عنوان کرد: در جلسه نخست که در سال ٢٠٢٣ برگزار شد تعیین برنامه استراتژیک را از آنها خواسته بودیم و در این جلسه هم علاوه بر اموزش مطالب جدید هريك از نمايندگان طرح خود را ارئه دادند .

نائب رئیس فدراسیون بدمینتون ایران افزود: در روز دوم ورکشاپ روسای فدراسیون های جنوب آسیا نيز در این جلسه حضور داشتند. ارائه برنامه هاي نمايندگان در حضور روسای فدراسیون های جنوب آسیا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیته بانوان آسیا ادامه داد: نمایندگان شرکت کننده در این ورکشاپ چالش هایی که با آن روبرو بودند را مطرح کردند و ما سعی کردیم این چالش ها را بررسی کنیم تا با حضور روساي فدراسيونها و مسئولين بدمينتون اسيا راهکارهای موثری برای حل این چالش ها داشته باشند.

مددی گفت: با توجه به برگزاري اولين جلسه در سال ٢٠٢٣ و بررسي برنامه بانوان در كشورهاي جنوب اسيا پیشنهاد بنده به فدراسیون جهانی و آسیا این بود که در بخش بانوان مسئول داشته باشیم که این پیشنهاد خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت. بهترین خروجی جلسه هم این بود که فدراسيونها یک نفر از بانوان كه نقش كليدي در توسعه ورزش بانوان دارند را بعنوان نايب رئيس فدراسيون معرفی كنند .

نائب رئیس فدراسیون بدمینتون ایران تصریح کرد: رئیس فدراسیون پاکستان که رئیس كميته توسعه اسيا هم هست خانمی به نام شمیلا را به عنوان رئیس بخش بانوان معرفی کرد. فدراسیون نپال هم يك خانم را به عنوان نائب رئیس معرفي كرد. این امر براي نخستين بار اتفاق افتاد.

مددی یادآور شد:در جلسه اختتامیه محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نائب رئیس آسیا، کیم رئیس بدمينتون آسیا، جاسم نايب رئيس جهاني و خزانه دار آسیا و رئیس فدراسیون لبنان، واجد رئیس کمیته توسعه آسیا و رئیس فدراسیون پاکستان، خلود نائب رئیس آسیا و رئیس فدراسیون بدمینتون سوریه، کینلی رئیس فدراسیون بدمینتون بوتان و رئیس کمیته پارابدمینتون آسیا، رمزی رئیس فدراسیون بدمینتون نپال و روسای فدراسیون های جنوب آسیا حضور داشتند.

گفتنی است رئیس فدراسیون بدمینتون آسیا در این جلسه از فریبا مددی به دلیل برگزاری این کارگاه سازنده تقدیر و تشکر به عمل آورد.