رئیس هیئت مازندران: یک تاریخ سازی دیگر از بدمینتون اینبار در مازندران ثبت خواهد شد 

  • اخبار مهم - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، برگزاری سومین رویداد بین المللی در ایران به طور رسمی به تقویم فدراسیون جهانی بدمینتون اضافه شد، رقابت هایی موسوم به «جام بین المللی خزر» که به عنوان رقابت های فیوچرز برگزار می شود. 
محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نائب رئیس آسیا چهار ماه پیش در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و در جریان اجلاس روسای بدمینتون آسیای میانه پیشنهاد برگزاری جام بین المللی خزر را مطرح کرد که این پیشنهاد پس از بررسی های لازم در نهایت مورد موافقت فدراسیون جهانی قرار گرفت. این رویداد مهم بین المللی هر ساله در خطه شمال برگزار می شود و شهرستان محمودآباد نیز میزبان نخستین دوره خواهد بود. 
مهدی امیرفخریان رئیس هیئت مازندران بعد از برگزاری نخستین جلسه مربوط به برگزاری رقابت های جام بین المللی خزر به سایت فدراسیون بدمینتون گفت: افتخار این را داریم که میزبان جام بین المللی خزر باشیم. حسب دستور رئیس محترم فدراسیون بدمینتون یعنی آقای محمدرضا پوریا نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی رقابت ها را در محمودآباد با حضور مسئولان مختلف شهری و ورزشی برگزار کردیم تا برای برگزاری رقابت ها به بهترین تصمیم گیری برسیم.
امیرفخریان عنوان کرد: نخستین دوره جام بین المللی خزر قرار است نیمه نخست سال 1403 برگزار شود و با افتخار و با تمام تلاش و امکانات میزبان آن خواهیم بود. در جلسه ای که برگزار شد تمامی امکانات، وضعیت و برنامه ریزی های لازم انجام شد. این رویداد بسیار مهمی نه فقط برای بدمینتون که برای ورزش ایران است. در واقع بدمینتون ایران بعد از جام بین المللی فجر و سریز بین المللی جوانان حالا میزبانی یک رویداد مهم جهانی دیگر را بر عهده دارد. 
رئیس هیئت بدمینتون مازندران تاکید کرد: تمام امکانات و ظرفیت های استان مازندران برای برگزاری هر چه بهتر این رقابت ها بسیج شده اند. ما پای کار هستیم و میزبانی شایسته ای را برای ایران نانجام می دهیم. این مسابقات با حمایت خانواده بدمینتون به خصوص ریاست فدراسیون بدمینتون یعنی محمدرضا پوریا انجام خواهد شد. مسئولان محترم شهری و ورزشی مازندران نیز کمک شایانی خواهند کرد.  یک تاریخ سازی دیگر از بدمینتون اینبار در مازندران ثبت خواهد شد  و هر چه باشکوه تر رقابت های بین المللی خزر را برگزار می کنیم. 
وی افزود: بهترین بازیکنان قطعا در این رقابت ها شرکت خواهند کرد. رقابت های بین المللی خزر ثبت فدراسیون جهانی است بنابراین بهترین شرایط فراهم خواهد شد تا برترین های حوزه کشورهای دریای خزر و سایر بدمینتون بازان به اینجا بیایند. شرکت نفت محمودآباد میزبانی مسابقات را بر عهده دارد. با درایت پوریا که نائب رئیس آسیا هم هست بهترین شرایط ممکن را جهت میزبانی فراهم میکنیم. این یک ظرفیت بزرگ برای بدمینتون ما خواهد بود. 
امیرفخریان در پایان گفت: رسانه ها پیشانی ورزش هستند و به ما کمک شایانی در برگزاری هر چه بهتر این رقابت ها می کنند. ممنون دار هستیم که ما و این رقابت ها را پوشش می دهند.