قهرمان برترین های بدمینتون بانوان ایران مشخص شد/محلات سربلند در میزبانی رنکینگ برترین ها

  • اخبار مهم - استانی - ویژه
Image

رنکینگ برترین های بدمینتون بانوان کشور پس از 4 روز رقابت در شهرستان محلات به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون رنکینگ برترین های بانوان کشور که از 9 لغایت 12 دی ماه در شهرستان محلات برگزار گردید دیروز با معرفی نفرات برتر خاتمه یافت.

این دوره از رقابتها با حضور 30 بازیکن که از بدمینتون بازان رنک بالای کشور محسوب می شوند در دو جدول یک نفره و دونفره برگزار گردید.

بازیها در جدول اصلی و مقدماتی به صورت دوره ای برگزار شد که در قسمت یک نفره 16 بازیکن در 4 گروه 4 نفره باهم به رقابت پرداختند و یک بازیکن به جدول اصلی صعود کرد در جدول اصلی هم، بازی ها در 4 گروه 4 نفره برگزار شد که از هر گروه 2 بازیکن به مرحله حذفی یعنی به جمع 8 بازیکن برتر صعود کردند.

در قسمت دو نفره دو گروه 4 تیمی در جدول مقدماتی تشکیل شدکه از هرگروه 1 تیم به جدول اصلی راه پیدا کرد.

در قسمت جدول اصلی دو نفره دو گروه 4 تیمی وجود دارد که از هرگروه 2 تیم به مرحله نیمه نهایی نیز صعود کردند.

در قسمت یک نفره نسیم صفایی از تهران توانست با غلبه بر حریفان به قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یابد و یگانه کرمانی از اصفهان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد. رومینا تاجیک از تهران و کیانا هاشمی از البرز گردن آویز برنز سوم مشترک را از آن خود کردند.

8 بازیکن برتر یک نفره :نسیم صفایی از تهران، یگانه کرمانی از اصفهان، رومینا تاجیک از تهران، کیانا هاشمی از البرز، حنانه یعقوب زاده از تهران، مبینا ندایی از تهران، آیدا عنایتی از خراسان رضوی، نسترن کرمی از زنجان

تیم دو نفره یگانه تفرشی و نازنین زمانی از تهران توانستند به طلای این دوره از رقابتها دست یابند . هاله همدانچی و حنانه یعقوب زاده از تهران نایب قهرمانی را از آن خود کردند و تیم های دو نفره ساره امینیان، نسیم صفایی از تهران و مهان تشکری و هستی رحیمی از تهران به مقام سوم مشترک دست یافتند.

رنکینگ برترین ها از لحاظ امتیاز از رنکینگ های سطح 2 و 3 دارای امتیاز بیشتری می باشد. برگزاری این رنکینگ در ماه قبل از مسابقات بین المللی فجر از نظر جمع آوری امتیاز برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برای بدمینتون بازان از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است 9 داور حاضر در این دوره از رقابتها، برگزیدگان دوره ی کلینیک داوری بودند که در امتحان تئوری که به زبان انگلیسی گرفته شده بود موفق به کسب نمره قبولی شده بودند و از 9 لغایت 12دی ماه ارزیابی عملی این داوران در این دوره از رقابتها انجام گرفت.

در مراسم اختتامیه دکتر پوریا سرپرست فدراسیون، خانم فریاب مددی نایب رییس فدراسیون و آقای فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون، آقای معین ریاست هیئت بدمینتون استان مرکزی، آقای دکتر محمدی ریاست هیئت بدمینتون شهرستان خمین و آقای قمری ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات حضور یافتند و مدال ها جوایز برگزیدگان را به آنها اهدا کردند.

لازم به ذکر است میزبانی محلات از این دوره از رقابت ها جز بهترین میزبانی های چند سال گذشته به شمار می رود که به همت آقای بابک لریجانی مدیرعامل شرکت گلباغ بابک و رئیس هیئت بدمینتون شهرستان محلات برگزار گردید.