محمدفرجی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون:استعدادیابی، دیپلماسی ورزشی و سلامت مالی سه اولویت فدراسیون بدمینتون است/برگزاری مسابقات بین المللی فجر یک بحث ملی است

  • اخبار مهم - مسئولان کمیته ها - مسئولین فدراسیون - ویژه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون محمد فرجی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون در یک مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون بدمینتون در مورد سابقه ی ورزشی خود و همچنین فعالیت در ارکان فدراسیون صحبت کرد. روابط عمومی فدراسیون بدمینتون با محمد فرجی که ریاست کمیته اقتصادی فدراسیون را هم برعهده دارد در مورد روند کاری این روزهای فدراسیون به صورت مفصل به گفت و گو پرداخت.

 _لطفا یک معرفی کلی از خودتان و سابقه ورزشی خودتان بفرمایید؟

محمد فرجی هستم متولد 1353 از شهرستان گنبد استان گلستان .تا سن 12 سالگی فوتبال بازی میکردم که بازیکن خوبی هم بودم ولی خب در یک روز که در ترکیب تیم قرار نگرفتم قهر کردم و با همان لباس فوتبالی به سالن 17 شهریور رفتم که به تصادف همان روز تمرین تیم بدمینتون بود  و راکت دستم گرفتم و شروع به بازی کردن کردم اولین مربی بنده آقای جواد مهاجر بودند و همچنین آقای سهراب حسینی نژاد دیگر مربی بنده بودند.

در بدمینتون قهرمان نوجوانان و جوانان استان شدم.با تیم دانش آموزی در مسابقات قهرمانی دانش آموزی در مشهد و  اراک سوم شدیم. در سال 1366 با تیم نوپان گنبد سوم لیگ شدم.در دانشگاه در تیم دانشگاه تهران بودم و به جای اساتید بدمینتون در دانشکده تربیت بدنی بنده تدریس بدمینتون داشتم دوبار با دانشگاه تهران المپیاد شرکت کردم که هردو بار سوم شدم و همه ی ملی پوشان درتیم تربیت معلم بودند با دانشگاه تهران دوبار در المپیاد شرکت کردیم و سوم شدیم.. تا سال 75 یا 76 درگیر درس و بدمینتون بودم سال 76 با رتبه 7 حقوق بین الملل کارشناس ارشد قبول شدم در دانشگاه تهران تا سال 1379 پایان نامه را دفاع کردم با دکتر جمشید ممتاز. سال 79 آزموم سردفتری شرکت کردم و قبول شدم اولین موسسه آموزشی حقوقی در سال 1377 زدم اولین کتابفروشی تخصصی حقوق را در دانشگاه تهران با 1500 در سال 74عنوان زدم .قبولی ده هزار وکیل از این موسسه حقوقی رزومه ی این موسسه است.

و همچینین باید اینجا ذکر کنم که در سال 75 در دومین دوره ی لیگ توانستم با رایزنی های مناسب شرکت ایزوگام ایران را وارد لیگ برتر ایران کنم.

بهتره بگم 30 سال درگیر بدمینتون هستم چه بازیکنی چه مربیگری و چه مدیریتی و سرپرستی و در تمام بخش های مدیریتی فدراسیون بوده ام.

_شما در بحث های اقتصادی به فدراسیون کمک دارید و ریاست کمیته اقتصادی برعهده ی شماست کار کردن در این کمیته چگونه است؟

آقای پوریا در بحث های مالی ملاحظاتی داشتند و حاضر به همکاری با هرشرکتی جهت اسپانسر نبودند. ما همیشه سعی کردیم با اسپانسرهای خوب و سالمی کار کنیم. هزینه برای ورزش در این دوران اقتصادی سخت است ولی رایزنی های مستمری داریم که بهترین و اوجش سال گذشته بود که معتبرترین برند اقتصادی کشور رو پیراهن تیم ملی در مسابقات فجر بود.

 

_در مورد این چند سال صحبت کنیم المپیک رفتیم، نوجوانان و جوانان ما قهرمان آسیای میانه شدند، افتخار افرینی بچه های پارابدمینتون شکل و شمایل کنونی بدمینتون ایران چگونه ترسیم میکنید؟

من یک شخصیت حقوق دانم و شرایط میشناسم اداره هر سازمانی کار سختی است. ایشان به شدت سلامت مالی و اخلاقی دارند ایشان در بدمینتون شناسنامه دارند و بنده هم در کنار ایشان هستم و کمکی از دستم برآید دریغ نخواهم کرد. ما باید فدراسیون را باتوجته به بودجه ای که دارد ارزیابی کنیم فدراسیون با بودجه یک میلیاری را باید با سنجش یک میلیارد قضاوت کرد و ازش توقع داشت.ولی از سالی که بوده ام باید شهادت بدهم که تقویم فدراسیون اجرا شده است. و طبق تقویم کارها پیش رفته است چون شخص ریاست فدراسیون برنامه محور هستند. برنامه اول سال ارائه می شود نسبت به بودجه و تقویم قول داده می شود که آن قولها هم پیگیری میشود و حساسیت روی وعده ی داده شده جز صفات فدراسیون کنونی است. نکته ای که نباید فراموش کنیم عدالت جنسیتی است من روی این تاکیید می کنم اگر داور آقای ما اعزام می شود داور خانم هم اعزام می شود اگر امکامات استعدادیابی توزیع می شود برای دختران و پسران توزیع می شود و در سراسر کشور این نکته ی جالبی است.

_در این 13 سالی که تقریبا در سطوح بالای مدیریتی فدراسیون فعالیت دارید اولویت فدراسیون آقای پوریا را در چی می بینید؟

نگاهشون به استعدادیابی اولویت دارد. که خروجی آن المپیک بود که البته خانم اقایی المپیک قبلی باید میرفتند و کارنامه آقای پوریا را باید در دو المپیک دیده شود.آقایی و شهبازی و جباری و سایر قهرمانان محصول استعدادیابی هستند ما کسی را از بیرون نمی آوریم ما دورگه نداریم که از خارج وارد کنیم. انقدر بدمینتون توسعه پیدا کرده است که ما امروز از سیستان و بلوچستان و کرمان و مشهد و مازندران و تمام استانها قهرمان داریم. ما سیستم این مدیریت را قبول داریم  چون اهل زدو بند و ریخت و پاش نیستند در بحث اسپانسرینگ از بحث دلالی بسیار دور هستند. و در بحث توزیع مالی در مورد استعدادیابی عدالت دارند. همچنین در بحث اسپانسرینگ حس کنند که دلالی وجود دارد کار را متوقف میکنند.

ما باید توقعمان از بدمینتون باید متناسب با ظرفیت هامون باشه هم در مالی و هم انسانی در شرق آسیا بدمینتون باز درست می شود در ایران کشتی گیر ماباید بعد انسانی و ببینیم بدمینتون یک ظرفیت محدود دارد که دارد افتخار کسب میکند به خصوص در بحث دیپلماسی ورزشی که میبینیم ایشون عضو هیئت رئیسه آسیا هستند من فکر میکنم جز  فدراسیون های برتر باشیم از نگاه آمار اگر اگر تمام شاخص ها را در نظر بگیریم. استعدادیابی، حضور در عرصه بین المللی او سلامت مالی سه اولویت مدیریت آقای پوریا می باشد.

_چه تحلیلی نسبت به جایگاه بین المللی و دیپلماسی بین المللی فدراسیون بدمینتون دارید؟

ما باید سطح توقعمان را نسبت داشته هایمان در نظر بگیریم فدراسیون باید از نظر زیر ساخت و امکانات، افتخارات و نیروی انسانی و چهره بین المللی قضاوت کنیم.

در بحث زیر ساخت ها میتوانم شهادت بدهم که در حد توان امکانات را عادلانه توزیع می شود. در بحث افتخار آفرینی قهرمانی غرب آسیا، آسیای میانه ، مدال های پارابدمینتون و المپیک شناسنه افتخارات ماست. که باز هم می گویم بدمینتون را باید متناسب با خود بدمینتون ارزیابی کرد .

در بحث تعاملات و دیپلماسی ورزشی ما در اکثر مجامع حضور داشتیم و جالب که دبیرکل آسیا مدرسین آسیا بیشتر می ایند ایران تا ما برویم و این نشان میدهد که بدمینتون ما شناخته شده است.داوران ما امروز جایگاه خوبی در عرصه ی بین المللی دارند مربیان ما در بحث آموزش کاملا به روز رسانی می شوند.ما اکنون 13 داور بین المللی و نزدیک به 80 مربی جهانی داریم و تا کنون 4 دوره مربیگری بین المللی در کشور داشته ایم.

و اکنون در بخش های مختلف کرسی داریم اسیا و عضویت آقای پوریا در هیئت رئیسه فدراسیون آسیا اوج دیپلماسی ورزشی ماست که شاید اندک فدراسیونی در ایران این کرسی را در اختیار داشته باشد.

_آقای پوریا روحیاتی دارند مانند اینکه سفر خارج کشور به ندرت می روند در تاجیکستان نماینده آسیا بودند ولی نرفتند و حتی در این 13 سال ریاست حتی اروپا نرفتند چگونه این قضیه را تحلیل میکند؟

ایشون نگاه خاصی دارند . هرکسی با یک نگاهی از پنجره به خیابان نگاه می کند. بعضی ها میگن ریخت و پاش کن و دوتا چیز بساز بعضی ها میگن نباید تلف کرد ایشون نگاه عمیقی به فدراسیون داشته اند.

جالبه بگم آقای پوریا یک ریال بدهی ندارند مگه میشه همه ی تقویم اجرا کنی ولی بودجه هم مدیریت کنی؟ ایشون میگن من یک سفر خارج از کشور بروم 200 میلیون هزینه است چرا خرج توسعه و امکانت بدمینتون در سطح کشور نکنم.

و این بسیار ارزشمند است. ما مسابقات فجر راداریم در تاریخ مشخص که در تقویم جهانی است و تقریبا یک دوم بودجه فدراسیون خرج این مسابقات می شود و ایشون اصرار دارند که برگزار شود پس از هزینه های سفر خود میزنند و مسابقات فجر را بهتر برگزار میکنند. که باید در پرانتز حتما بگویم که امسال تلاش داریم با هماهنگی با همکاران در فدراسیون به عنوان نائب رئیس و رئیس کمیته اقتصادی اسپانسر قدرتمندی را برای مسابقات فجر داشته باشیم که در زمان خودش بیان می کنم.

_مسابقات فجر بسیار هزینه دارد باتوجه به افزایش هزینه دلار چون پاداش این مسابقات به صورت دلاری پرداخت می شود، ولی شما آمدید یک اسپانسر مناسب وارد بدمینتون کردید یا اینکه از خانم آقایی تقدیر کردید و یا اینکه از باشگاه های لیگ برتر تجلیل کردید در این موارد یک توضیحی بدید ؟

من وقتی میگم عضو خانواده بدمینتون هستم در حقیقت میگم. چون واقعا عاشق ورزشم درحالی که نیازی هم ندارم و هرچه دارم در این راه میزارم .مسابقات فجر برای بنده حساسیت های خودش را دارد چون آبروی کشور است  وزارت خانه سال گذشته بودجه اندکی داشت و ما رفتیم سراغ اسپانسر های خوب که این کار ملی را به بهترین شکل انجام دهیم. امسال هم حتما پیگیری می کنیم با کمک آقا پوریا مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وظیفه بود که به کار افرینان بگویم بدمینتون یک دختر بدمینتون باز در المپیک داشت.

ما نباید از بدمینتون طلبکار باشیم با یک گوشی یک میلیون تومانی میشود مطلب نوشت و همیشه نقد کرد ولی بهتر است آن دوستان هم بیایند کار کنند.

ما باید فریاد بزنیم خانم اقایی رفتند المپیک و سعی کنیم همه این قضیه رابشناسند. در مورد باشگاه ها ما باید قدردان بخش خصوصی باشیم و ازشان تقدیر کنیم و یک خاطره خوب برایشان بساریم.

خوبی این کارها این بود که ما یک استاندارد خوبی برای قهرمانان و باشگاه ها تعریف کردیم و سطح توقع را بردیم بالا

بدمینتون خانواده ماست و ما منتی سر بدمینتون نداریم و در اینده شاید یک لبخند رضایت در عرصه مدیریت ورزشی بزنیم. اینها به حساب بدمینتون و فدراسیون بدمینتون است.

_سوال آخر در مورد نحوه ی مدیریت فدراسیون است. امروز جوانها کنار باتجربه ها کار میکنند و شاهد آن هستین پست های کلیدی و اجرایی به جوانها واگذار شده است ارزیابی شما چیست؟

به هرحال نسل ها می آیند و میروند یک مدیر توانا هنرش نسل سازی و کادر سازی است و جوانهایی که امروز دارند کار میکنند میتوانند سالیان سال کار کنند.

اقای نصرتی از پایه شروع کردند و امروز همه به عنوان دبیر همه ازشان راضی هستند . جوانها باید کنار باتجربه ها آرام وارد کادر شوند امروز می بینید که کار اصلی دارد توسط جوانها پیگیری می شود.

من به عنوان رئیس کمیته انضباطی وقتی شکایتی نمیشود یعنی کارها درست پیش می رود البته باید بگم من در این 15 سال که رئیس کیمته انضباطی هستم شاید 5 تا حکم محرومیت نداده ام. و این نحوه ی اداره ی فدراسیون را بسیار مفید و موثر می دانم

_لطفا یک معرفی کلی از خودتان و سابقه ورزشی خودتان بفرمایید؟

محمد فرجی هستم متولد 1353 از شهرستان گنبد استان گلستان .تا سن 12 سالگی فوتبال بازی میکردم که بازیکن خوبی هم بودم ولی خب در یک روز که در ترکیب تیم قرار نگرفتم قهر کردم و با همان لباس فوتبالی به سالن 17 شهریور رفتم که به تصادف همان روز تمرین تیم بدمینتون بود  و راکت دستم گرفتم و شروع به بازی کردن کردم اولین مربی بنده آقای جواد مهاجر بودند و همچنین آقای سهراب حسینی نژاد دیگر مربی بنده بودند.

در بدمینتون قهرمان نوجوانان و جوانان استان شدم.با تیم دانش آموزی در مسابقات قهرمانی دانش آموزی در مشهد و  اراک سوم شدیم. در سال 1366 با تیم نوگپان گنبد سوم لیگ شدم.در دانشگاه در تیم دانشگاه تهران بودم و به جای اساتید بدمینتون در دانشکده تربیت بدنی بنده تدریس بدمینتون داشتم دوبار با دانشگاه تهران المپیاد شرکت کردم که هردو بار سوم شدم و همه ی ملی پوشان درتیم تربیت معلم بودند با دانشگاه تهران دوبار در المپیاد شرکت کردیم و سوم شدیم.. تا سال 75 یا 76 درگیر درس و بدمینتون بودم سال 76 با رتبه 7 حقوق بین الملل کارشناس ارشد قبول شدم در دانشگاه تهران تا سال 1379 پایان نامه را دفاع کردم با دکتر جمشید ممتاز. سال 79 آزموم سردفتری شرکت کردم و قبول شدم اولین موسسه آموزشی حقوقی در سال 1377 زدم اولین کتابفروشی تخصصی حقوق را در دانشگاه تهران با 1500 در سال 74عنوان زدم .قبولی ده هزار وکیل از این موسسه حقوقی رزومه ی این موسسه است.

و همچینین باید اینجا ذکر کنم که در سال 75 در دومین دوره ی لیگ توانستم با رایزنی های مناسب شرکت ایزوگام ایران را وارد لیگ برتر ایران کنم.

بهتره بگم 30 سال درگیر بدمینتون هستم چه بازیکنی چه مربیگری و چه مدیریتی و سرپرستی و در تمام بخش های مدیریتی فدراسیون بوده ام.

_شما در بحث های اقتصادی به فدراسیون کمک دارید و ریاست کمیته اقتصادی برعهده ی شماست کار کردن در این کمیته چگونه است؟

آقای پوریا در بحث های مالی ملاحظاتی داشتند و حاضر به همکاری با هرشرکتی جهت اسپانسر نبودند. ما همیشه سعی کردیم با اسپانسرهای خوب و سالمی کار کنیم. هزینه برای ورزش در این دوران اقتصادی سخت است ولی رایزنی های مستمری داریم که بهترین و اوجش سال گذشته بود که معتبرترین برند اقتصادی کشور رو پیراهن تیم ملی در مسابقات فجر بود.

 

_در مورد این چند سال صحبت کنیم المپیک رفتیم، نوجوانان و جوانان ما قهرمان آسیای میانه شدند، افتخار افرینی بچه های پارابدمینتون شکل و شمایل کنونی بدمینتون ایران چگونه ترسیم میکنید؟

من یک شخصیت حقوق دانم و شرایط میشناسم اداره هر سازمانی کار سختی است. باتوجه به شرایط کاری خیلی فرصت نمیکنم وقت بذارم ولی به خاطر عشقم به بدمینتون و سلامت اقا پوریا وقت میذارم . ایشان به شدت سلامت مالی و اخلاقی دارند ایشان در بدمینتون شناسنامه دارند از و بنده هم در کنار ایشان هستم و کمکی از دستم برآید دریغ نخواهم کرد. ما باید فدراسیون را باتوجته به بودجه ای که دارد ارزیابی کنیم فدراسیون با بودجه یک میلیاری را باید با سنجش یک میلیارد قضاوت کرد و ازش توقع داشت.ولی از سالی که بوده ام باید شهادت بدهم که تقویم فدراسیون اجرا شده است. و طبق تقویم کارها پیش رفته است چون شخص ریاست فدراسیون برنامه محور هستند. برنامه اول سال ارائه می شود نسبت به بودجه و توقیم قول داده می شود که آن قولها هم پیگیری میشود و حساسیت روی وعده ی داده شده جز صفات فدراسیون کنونی است. نکته ای که نباید فراموش کنیم عدالت جنسیتی است من روی این تاکیید می کنم اگر داور آقای ما اعزام می شود داور خانم هم اعزام می شود اگر امکامات استعدادیابی توزیع می شود برای دختران و پسرات توزیع می شود و در سراسر کشور این نکته ی جالبی است.

_در این 13 سالی که تقریبا در سطوح بالای مدیریتی فدراسیون فعالیت دارید اولویت فدراسیون آقای پوریا را در چی می بینید؟

نگاهشون به استعدادیابی اولویت دارد. که خروجی آن المپیک بود که البته خانم اقایی المپیک قبلی باید میرفتند و کارنامه آقای پوریا را باید در دو المپیک دید.آقایی و شهبازی ها محصول استعدادیابی هستند ما کسی را از بیرون نمی آوریم ما دورگه نداریم که از خارج وارد کنیم. انقدر بدمینتون توسعه پیدا کرده است که ما امروز از سیستان و بلوچستان و کرمان و مشهد و مازندران و تمام استانها قهرمان داریم. ما سیستم این مدیریت قبول داریم  چوم اهل زدو بند و ریخت و پاش نیستند در بحث اسپانسرینگ از بحث دلالی بسیار دور هستند. و در بحث توزیع مالی در مورد استعدادیابی عدالت دارند. همچنین در بحث اسپانسرینگ حس کنند که دلالی وجود دارد کار را متوقف میکنند.

ما باید توقعمون از بدمینتون باید متناسب با ظرفیت هامون باشه هم در مالی و هم انسانی در شرق آسیا بدمینتون باز درست می شود در ایران کشتی گیر ماباید بعد انسانی و ببینیم بدمینتون یک ظرفیت محدود دارد که دارد افتخار کسب میکند به خصوص در بحث دیپلماسی ورزشی که میبینیم ایشون عضو هیئت رئیسه آسیا هستند من فکر میکنم جز  فدراسیون های برتر باشیم از نگاه آمار اگر اگر تمام شاخص ها را در نظر بگیریم. استعدادیابی، حضور در عرصه بین المللی او سلامت مالی سه اولویت مدیریت آقای پوریا می باشد.

_چه تحلیلی نسبت به جایگاه بین المللی و دیپلماسی بین المللی فدراسیون بدمینتون دارید؟

ما باید سطح توقعمان را نسبت داشته هایمان در نظر بگیریم فدراسیون باید از نظر زیر ساخت و امکانات، افتخارات و نیروی انسانی و چهره بین المللی قضاوت کنیم.

در بحث زیر ساخت ها میتوانم شهادت بدهم که در حد توان امکانات را عادلانه توزیع می شود. در بحث افتخار آفرینی قهرمانی غرب آسیا، آسیای میانه ، مدال های پارابدمینتون و المپیک شناسنه افتخارات ماست. که باز هم می گویم بدمینتون را باید متناسب با خود بدمینتون ارزیابی کرد .

در بحث تعاملات و دیپلماسی ورزشی ما در اکثر مجامع حضور داشتیم و جالب که دبیرکل آسیا مدرسین آسیا بیشتر می ایند ایران تا ما برویم و این نشان میدهد که بدمینتون ما شناخته شده است.داوران ما امروز جایگاه خوبی در عرصه ی بین المللی دارند مربیان ما در بحث آموزش کاملا به روز رسانی می شوند.ما اکنون 13 داور بین المللی و نزدیک به 80 مربی جهانی داریم

و اکنون در بخش های مختلف کرسی داریم اسیا و عضویت آقای پوریا در هیئت رئیسه فدراسیون آسیا اوج دیپلماسی ورزشی ماست که شاید اندک فدراسیونی در ایران این کرسی را در اختیار داشته باشد.

_آقای پوریا روحیاتی دارند مانند اینکه سفر خارج کشور به ندرت می روند در تاجیکستان نماینده آسیا بودند ولی نرفتند و حتی در این 13 سال ریاست حتی اروپا نرفتند چگونه این قضیه را تحلیل میکند؟

ایشون نگاه خاصی دارند . هرکسی با یک نگاهی از پنجره به خیابان نگاه می کند. بعضی ها میگن ریخت و پاش کن و دوتا چیز بساز بعضی ها میگن نباید تلف کرد ایشون نگاه عمیقی به فدراسیون داشته اند.

جالبه بگم آقای پوریا یک ریال بدهی ندارند مگه میشه همه ی تقویم اجرا کنی ولی بودجه هم مدیریت کنی؟ ایشون میگن من یک سفر خارج از کشور بروم 200 میلیون هزینه است چرا خرج توسعه و امکانت بدمینتون در سطح کشور نکنم.

و این بسیار ارزشمند است. ما مسابقات فجر راداریم در تاریخ مشخص که در تقویم جهانی است و تقریبا یک دوم بودجه فدراسیون خرج این مسابقات می شود و ایشون اصرار دارند که برگزار شود پس از هزینه های سفر خود میزنند و مسابقات فجر را بهتر برگزار میکنند. که باید در پرانتز حتما بگویم که امسال تلاش داریم با هماهنگی با همکاران در فدراسیون به عنوان نائب رئیس و رئیس کمیته اقتصادی اسپانسر قدرتمندی را برای مسابقات فجر داشته باشیم که در زمان خودش بیان می کنم.

_مسابقات فجر بسیار هزینه دارد باتوجه به افزایش هزینه دلار چون پاداش این مسابقات به صورت دلاری پرداخت می شود، ولی شما آمدید یک اسپانسر مناسب وارد بدمینتون کردید یا اینکه از خانم آقایی تقدیر کردید و یا اینکه از باشگاه های لیگ برتر تجلیل کردید در این موارد یک توضیحی بدید ؟

من وقتی میگم عضو خانواده بدمینتون هستم در حقیقت میگم. چون واقعا عاشق ورزشم درحالی که نیازی هم ندارم و هرچه دارم در این راه میزارم .مسابقات فجر برای بنده حساسیت های خودش را دارد چون آبروی کشور است  وزارت خانه سال گذشته بودجه اندکی داشت و ما رفتیم سراغ اسپانسر های خوب که این کار ملی را به بهترین شکل انجام بدهیم.

وظیفه بود که به کار افرینان بگویم بدمینتون یک دختر بدمینتون باز در المپیک داشت.

ما نباید از بدمینتون طلبکار باشیم با یک گوشی یک میلیون تومانی میشود مطلب نوشت و همیشه نقد کرد ولی بهتر است آن دوستان هم بیایند کار کنند.

ما باید فریاد بزنیم خانم اقایی رفتند المپیک و سعی کنیم همه این قضیه رابشناسند. در مورد باشگاه ها ما باید قدردان بخش خصوصی باشیم و ازشان تقدیر کنیم و یک خاطره خوب برایشان بساریم.

خوبی این کارها این بود که ما یک استاندارد خوبی برای قهرمانان و باشگاه ها تعریف کردیم و سطح توقع را بردیم بالا

بدمینتون خانواده ماست و ما منتی سر بدمینتون نداریم و در اینده شاید یک لبخند رضایت در عرصه مدیریت ورزشی بزنیم. اینها به حساب بدمینتون و فدراسیون بدمینتون است.

_سوال آخر در مورد نحوه ی مدیریت فدراسیون است. امروز جوانها کنار باتجربه ها کار میکنند و شاهد آن هستین پست های کلیدی و اجرایی به جوانها واگذار شده است ارزیابی شما چیست؟

به هرحال نسل ها می آیند و میروند یک مدیر توانا هنرش نسل سازی و کادر سازی است و جوانهایی که امروز دارند کار میکنند میتوانند سالیان سال کار کنند.

اقای نصرتی از پایه شروع کردند و امروز هم همه به عنوان دبیر همه ازشان راضی هستند . جوانها باید کنار باتجربه ها آرام وارد کادر شوند امروز می بینید که کار اصلی دارد توسط جوانها پیگیری می شود.

من به عنوان رئیس کمیته انضباطی وقتی شکایتی نمیشود یعنی کارها درست پیش می رود البته باید بگم من در این 15 سال که رئیس کیمته انضباطی هستم شاید 5 تا حکم محرومیت نداده ام. و این نحوه ی اداره ی فدراسیون را بسیار مفید و موثر می دانم.

_در آخر با تشکر از وقتی که گذاشتید اگر نکته و مطلبی باقی مانده بفرمایید.

با تشکر از شما امیدوارم خانواده ی بدمینتون هر روز موفق تر و شاداب تر باشند و افتخارات ویترین بدمینتون ایران هر روز پربار تر شود.