مقدس زاده: تعداد مسابقات بدمینتون دو برابر شده است / برای نخستین بار رنکینگ زیر 15 و 13 سال را برگزار کردیم

  • اخبار مهم - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، امید مقدس زاده رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بدمینتون در گفت و گویی که با سایت فدراسیون بدمینتون انجام داده در رابطه با کل برنامه های مربوط به مسابقات توضیحاتی ارائه داده است. او به اتفاقات جدید در این حوزه هم اشاره می کند. 

20 رنکینگ در سال
مقدس زاده درباره تعداد مسابقات رده های سنی مختلف عنوان کرد: در سالی که گذشت 20 رنکینگ در رده های سنی جوانان، نوجوانان و نونهالان در هر دو بخش دختران و پسران برگزار کردیم. 
وی درباره رنکینگ های سطوح مختلف بزرگسالان نیز گفت: 12 دوره رنکینگ سطح 2 و 3 هم برای بزرگسالان داشتیم. دو رنکینگ برترین ها هم برای هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد. 

لیگ دو و برتر
مقدس زاده در رابطه با لیگ های زیرگروه بدمینتون ایران یادآور شد: برای مسابقات لیگ دو شش مسابقه متمرکز برگزار کردیم. 
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بدمینتون درباره لیگ های برتر بانوان و آقایان گفت: از سری رقابت های لیگ برتر مردان تا امروز 14 هفته و 52 مسابقه برگزار شده است. در پایان این هفته قهرمان مشخص خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش بانوان 6 هفته و 18 مسابقه تا امروز داشتیم و قهرمان این فصل نیز هفته آینده مشخص می شود.  

سهمیه های فجر مشخص شد
مقدس زاده درباره رنکینگ برترین های کشور نیز گفت: رقابت ها در دو جدول مقدماتی و اصلی برای بانوان و آقایان برگزار شد. در جدول 16 بازیکن حضور دارند. چهار بازیکن صعود کننده به همراه 12 بازیکن دیگر نفرات حاضر در جدول اصلی را تشکیل می دهند که در چهار روز با یکدیگر رقابت می کنند. 
این داور بین المللی بدمینتون ایران اذعان داشت: در رنکینگ برترین های بانوان کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد فردوس فروغی به مقام قهرمانی رسید، نسیم صفایی دوم شد و مبینا ندائی و پریا اسکندری مشترک سوم شدند.
مقدس زاده گفت:  قهرمان رنکینگ برترین های مردان کشور نیز روز یکشنبه یعنی فردا یازدهم دی ماه مشخص خواهد شد. 
وی تاکید کرد: طبق مصوبه تیم های ملی چهار نفر اول برتر رنکینگ برترین ها مستقیم به تیم ملی راه پیدا می کنند تا در رقابت های بین المللی فجر به میدان بروند. در بخش دوبل هم تیم برتردر رقابتهای فجر شرکت می کند. 

دو برابر شدن مسابقات
مقدس زاده تصریح کرد: از محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون و نائب رئیس آسیا تشکر می کنم که با مساعدت خود کارها و مسابقات بیشتری را به بدمینتون اضافه کرد. 
وی ادامه داد: ما امسال با کمک پوریا رنکینگ‎های زیر 15 و 13 سال را برای نخستین بار برگزار و از سال گذشته هم رنکینگ ها را سطح بندی کردیم. اکنون رنکینگ ها در سطح های یک ، دو و سه برگزار می‎شود. 
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بدمینتون افزود: تعداد مسابقات بیشتر شد و بازیکنان بیشتری فرصت این را پیدا کردند تا در مسابقات شرکت کنند. آمار هم در رابطه با برگزاری رقابت ها و هم در رابطه با شرکت کنندگان دو برابر شده است. 
مقدس زاده در پایان گفت: از پوریا و همچنین فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون و فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون هم تشکر می کنم که در به وجود آمدن شرایط جدید نقش زیادی داشته اند.