وبینار بین المللی قلب و ورزش با حضور دکتر انوری رئیس کمیته تحقیقات و پژوهش فدراسیون بدمینتون

  • اخبار مهم - برجسته‌شده - کمیته آموزش - مسئولین فدراسیون

وبینار بین المللی قلب و ورزش با هدف معرفی رایج ترین علائم و نشانه های مرتبط با بیماری قلبی عروقی در ورزشکاران و ارائه توصیه هایی در مورد شرکت در فعالیت های ورزشی رقابتی پس از بی تحرکی ناشی از کرونا، ظهر امروز توسط دپارتمان قلب و ورزش آکادمی ملی المپیک برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دپارتمان قلب و ورزش آکادمی ملی المپیک از سال گذشته و با هدف جلوگیری از بیماری ها و مرگ ناگهانی قلبی ورزشکاران و همچنین بومی سازی پروتکل های بین المللی قلبی ورزشی جهت ارائه به جامعه ورزش آغاز به کار کرده است.
دپارتمان مذکور با توجه به شیوع کرونا و تعویق مسابقات ورزشی، به جهت ارائه راهکارهایی برای بازگشت به ورزش در دوران کرونا، ضمن دعوت از دکتر مایکل پاپاداکیس یکی از صاحب نظران مبحث قلب و ورزش در اروپا، اقدام به برگزاری وبیناری بین المللی در این خصوص نمود.
از مهمترین مباحثی که در بخش نخست این وبینار توسط دکتر مایکل پاپاداکیس رئیس کمیته آموزش و رئیس دپارتمان قلب و ورزش انجمن اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی و مدیر دوره های قلب و ورزش دانشگاه سنت جورج لندن به شرکت کنندگان ارائه شد می توان به این موضوعات اشاره کرد:
علت ایجاد و نرخ کشندگی ویروس کرونا، شیوه ها و پروتکل های غربالگری ورزشکاران در دوران کرونا، دستورالعمل هایی جهت بازگشت ورزشکاران به سطح فعالیت رقابتی پس از ابتلا به کرونا، توضیح در خصوص میوکاردیت به عنوان یکی از علل مرگ ناگهانی در ورزشکاران و تأثیر کرونا در ابتلا به میوکاردیت، روش های تشخیص میوکاردیت و توصیه های تمرینی برای ورزشکاران مبتلا به آن، تأثیر فعالیت های ورزشی بر سیستم ایمنی بدن و توصیه های تمرینی در دوران کرونا، پروتکل های غربالگری انجمن قلب اروپا در خصوص ارزیابی قلبی عروقی ورزشکاران در این دوران.
دکتر مهدی انوری مسئول دپارتمان قلب و ورزش آکادمی ملی المپیک دیگر سخنران این وبینار بود که توضیحاتی را در رابطه با علائم و نشانه های رایج مرتبط با مرگ ناگهانی قلبی در ورزشکاران ارائه کرد.
درد قفسه سینه در ورزشکاران (علل قلبی و غیر قلبی)، علل اصلی ابتلا به تنگی نفس در ورزشکاران شامل: اسپاسم مجاری تنفسی ناشی از فعالیت ورزشی (EIB)، اختلال تارهای صوتی (VCD)، تپش قلب، کلاپس و همچنین سنکوپ در ورزشکاران از مهمترین موضوعاتی بود که دکتر انوری به آن پرداخت.
شایان ذکر است 30 نفر از متخصصین قلب و عروق، متخصصین پزشکی ورزشی، فیزیولوژیست های ورزشی قلب عروق و متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی مخاطبین و شرکت کنندگان وبینار مذکور را تشکیل دادند.
گفتنی است دپارتمان قلب و ورزش آکادمی ملی المپیک در نظر دارد در آینده ای نزدیک و با حضور صاحب‌نظران و متخصصان بین المللی حوزه قلب و ورزش، وبینارهایی با موضوعات مختلف برگزار کند.
پروتکل های ارزیابی قلبی عروقی از ورزشکاران المپیکی عنوان وبیناری است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در دپارتمان مذکور، شهریورماه سال جاری و با حضور پروفسور آنتونیو پلیچا برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که، دکتر مهدی انوری متخصص قلب و عروق ورزشکار، مربی ، داور فدراسیون بدمینتون ، عضو کمیته سلامت و ورزش فدراسیون جهانی بدمینتون و رئیس کمیته تحقیقات و پژوهش فدراسیون و عضو کمیته پزشکی فدراسیون بدمینتون نیز می باشد .