پایان رقابت های برترین های رنکینگ ایران /  نماینده کردستان قهرمان بخش یک نفره شد ؛ سیستان و بلوچستان فاتح بخش دو نفره

  • اخبار مهم - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون ، رقابت‌های بدمینتون رنکینگ برترین‌های مردان کشور از روز پنجشنبه هفتم دی ماه در تهران آغاز شد و امروز یکشنبه دهم دی ماه با معرفی قهرمانان بخش های یک نفره و دو نفره به پایان رسید. 
۱۴ استان در این رقابت‌ها حضور داشتند و ٢٨ بازيكن در بخش یک نفره و ١٤ تيم در بخش دونفره با یکدیگر به رقابت پرداختند.
بخش یک نفره:
در نیمه نهایی فرزین خانجانی به مصاف صالح سنگتراش رفت و امیرحسین حسنی نیز مقابل مهران شهبازی قرار گرفت. خانجانی بر صالح سنگتراش غلبه کرد تا به فینال یک نفره صعود کند. در دیگر مسابقه نیمه نهایی نیز امیرحسین حسینی مقابل مهران شهبازی شکست خورد. به این ترتیب فرزین خانجانی و مهران شهبازی به فینال صعود کردند. 
 
نتیجه دیدار فینال:
در فینال یک نفره مهران شهبازی فرزین خانجانی را شکست داد و به مقام قهرمانی این دوره از رقابت های بدمینتون رنکینگ برترین های کشور دست یافت. 
به این ترتیب مهران شهبازی از کردستان قهرمان شد.
فرزین خانجانی به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
امیرحسین حسنی و صالح سنگتراش مشترک سوم شدند.


بخش دو نفره: 
در مرحله نیمه نهایی تیم دو نفره صالح سنگتراش – مهدی میرشکاری (سیستان و بلوچستان) مقابل تیم رضا شهبازی – مهران شهبازی (کردستان) قرار گرفتند که در این دیدار تیم سنگتراش -میرشکاری با غلبه بر شهبازی‌ها به فینال رسید. 
در دیگر دیدار نیمه نهایی تیم عرفان شاه حسینی – امیرحسین نورعلیان (تهران) مقابل محمد زرچی – محمدجواد غریب (خراسان رضوی) مسابقه دادند که در پایان این دیدار هم زرچی -غریب  با برتری مقابل شاه حسینی- نورعلیان  فینالیست شدند. 
نتیجه دیدار فینال:
در دیدار فینال تیم صالح سنگتراش - مهدی میرشکاری (سیستان و بلوچستان) با غلبه بر محمد زرچی – محمدجواد غریب (خراسان رضوی) قهرمان شدند. 
تیم خراسان رضوی با این نتیجه نایب قهرمان شد.
محمد زرچی – محمدجواد غریب از خراسان رضوی عنوان و همچنین عرفان شاه حسینی – امیرحسین نورعلیان از تهران مقام سوم مشترک را به دست آوردند.
به این ترتیب پرونده رقابت های برترین های رنکینگ ایران بسته شد. سرداور این رقابت‌ها محمد حسن حسين زاده بود و امید مقدس‌زاده به عنوان کمک داور حضور داشت.
همچنین ارزياب داوران براي شركت در مسابقات فجر، رضا روشن اميد است.
مسابقات در سالن آتش نشاني در تهران برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این رقابت ها محمد فرجی نائب رئیس فدراسیون، فرشاد نصرتی دبیرکل فدراسیون بدمینتون، امید مقدس زاده رئیس سازمان مسابقات بدمینتون، علی فرجی مسئول امور استان‌ها حضور داشتند.