پایان کار ملی پوشان در رقابتهای بدمینتون قهرمانی آسیا/ رنک جهانی ملی پوشان بهبود یافت

  • اخبار مهم - تیم‌های ملی - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون رقابتهای بدمینتون قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا از سه‌شنبه در دوبی آغاز شد و سه ملی‌پوش ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.
رومینا تاجیک، کیانا هاشمی و سالار بیات به دعوت بدمینتون آسیا و براساس رنکینگ جهانی به این مسابقات دعوت شدند.
رقابتهای بدمینتون قهرمانی آسیا از روز سه شنبه ۵ اردیبهشت در شهر دوبی امارات آغاز شد ،از کشورمان سالار بیات در قسمت یک نفره آقایان، رومینا تاجیک یک نفره بانوان و تیم دو نفره رومینا تاجیک، کیانا هاشمی در قسمت دونفره بانوان حضور دارند.
 در یک نفره مردان ۴۰ بدمینتون باز حضور دارند که سالار بیات برای صعود به جمع ۳۲ بدمینتون باز جدول اصلی  ابتدا به مصاف  یوسف الحمیری از عراق رفت و موفق شد با نتایج ۲۱،۱۶ و ۲۱،۱۱ بر حریف پیروز شود ولی در برابر  بهارات لاتیش‌ بدمینتون باز  ۱۵ ساله  هندی الاصل تیم امارات  با نتایج ۲۱،۱۶ و ۲۱،۱۳ مغلوب شد .
درسینگل بانوان ۴۰ بدمینتون باز حضور دارند که رومینا تاجیک با قرعه دشواری در جدول مقدماتی روبرو شد. او ابتدا باید با توی لین‌ نگوین بدمینتون باز ۲۵ ساله ویتنامی که رنک ۴۹ جهانی را  داراست روبرو می شد که به دلیل کناره گیری حریف قدرتمندش پیروز شد. حریف دیگر  او راشمی مودالیگ بدمینتون باز ۱۶ ساله سریلانکایی بود که تاجیک در مصاف با این حریف قدرتمند خوش درخشید و با نتایج نزدیک ۲۱،۱۷ و ۲۱،۱۸ مغلوب شد.
در دو بل بانوان‌ ۴۱ تیم حضور دارند که  تیم کیانا هاشمی و رومینا تاجیک در دور نخست به دلیل کناره گیری تیم هاریتا مانژیل و آشنا روی از هند که رنک ۵۹ جهان رادر اختیار دارند برنده شدند ولی در برابر  تیم لوی لوک و وینگ یونگ از هنگ کنگ در دیداری یک طرفه با نتایج ۲۱،۴ و ۲۱،۵ مغلوب شدند.
براین اساس در این دوره از رقابتها سه نماینده ایران به کار خود پایان دادند ولی با توجه به پیروزی های بدست آمد رنک جهانی این ملی پوشان بهبود یافته است.

مالدیو، سوریه، اندونزی، تایلند، فیلیپین، عربستان سعودی، امارات، عراق، اردن، کره‌جنوبی، هند، ایران، مالزی، چین‌تایپه، چین، نپال، سریلانکا، ویتنام، بحرین، نیپون، هنگ‌کنگ، سنگاپور، برونئی، بنگلادش، مغولستان، میانمار، قزاقستان و تیمور شرقی، کشورهای حاضر در این رقابت‌ها هستند.
مسابقات بدمینتون آسیا تا ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر دوبی امارات ادامه دارد.