پوریا: حضور ثریا آقایی در کمپ AOP افتخاری برای ایران است/ فدراسیون جهانی از برگزاری مسابقات دهه فجر حمایت می‌کند

  • اخبار مهم - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا پوریا رییس فدراسیون بدمینتون گفت: جام فجر بدمینتون از جمله مسابقات بین المللی مورد توجه و حمایت فدراسیون جهانی است و حتما باید جایزه دلاری داشته باشد و با حضور نمایندگان جهانی و سرداور آسیایی برگزار شود و علاوه بر آن از جمله مسابقات دارای رنک جهانی و المپیک است.

محمدرضا پوریا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره از جام بین المللی فجر بدمینتون در تاریخ 8 الی 16 بهمن‌ماه به میزبانی استان یزد اظهار داشت: این استان در سال 1372 نیز میزبان این دوره از مسابقات بوده و امسال برای دومین بار این میزبانی را برعهده گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: جام فجر بدمینتون از جمله مسابقات بین المللی مورد توجه و حمایت فدراسیون جهانی است و حتما باید جایزه دلاری داشته باشد و با حضور نمایندگان جهانی و سرداور آسیایی برگزار شود و علاوه بر آن از جمله مسابقات دارای رنک جهانی و المپیک است.

رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به در نظر گرفتن جایزه 15 هزار دلاری برای دوره از مسابقات جام فجر بدمینتون، گفت: این دوره از مسابقات با حضور سرداور چینی و فریبا مددی بعنوان کمک سرداور برگزار می شود و تا کنون 18 تیم از کشورهای مختلف در دو بخش آقایان و بانوان اعلام آمادگی کردند و این اعلام آمادگی ادامه دارد.

همچنین پوریا به برگزاری مسابقات بین المللی سریز جوانان از 5 تا 8 بهمن ماه در یزد اشاره کرد و گفت: در دیدار و جلسات متعددی که با دکتر فاطمی استاندار یزد در راستای برنامه ریزی مسابقات فجر و سریز جوانان داشته ایم، سالن دانشگاه یزد محل برگزاری مسابقات و سویت های دانشگاه برای محل اقامت ورزشکاران ایرانی در نظر گرفته شده است و هزینه اقامت ورزشکاران خارجی بر عهده خودشان است که در هتل های یزد مستقر خواهند شد.



وی در ادامه با اشاره به پیش‌رو بودن مسابقات المپیک پاریس، اظهار داشت: تاکنون آقایان صالح سنگتراش و مهدی میرشکاری و خانم ندایی از جمله ورزشکاران منتخب برای حضور در المپیک هستند که امیدوارم با تلاش‌های بسیاری که دارند بتوانند در مسابقات پاریس بدرخشند.

همچنین رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به انتخاب ثریا آقایی بعنوان مربی منتخب کمپ AOP از سوی فدراسیون جهانی گفت: در این کمپ جهانی مربیان قدری از کشورهای چین، اندونزی و مالزی حضور دارند که حضور خانم آقایی در این کمپ، افتخاری برای جامعه بدمینتون ایران است.

پوریا افزود: بر اساس این انتخاب ثریا آقایی باید هر 2 ماه به مدت 15 روز در این کمپ حاضر شود و به بدمینتون بازان آموزش های لازم را بدهد که آقایی در سفری که 15 روز گذشته به مالزی داشت 4 بازیکن از ایران را همراه خود به این کمپ برد و علاوه بر آن ندایی و رستم پور از جمله ورزشکاران این کمپ هستند که امیدوارم با حضور ثریا آقایی شاهد افزایش ورزشکارانمان در کمپ AOP باشیم.