دور مقدماتی مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون دختران زیر ۱۶ سال از امروز، یکشنبه ۷ تیرماه، به میزبانی استان مازندران شهرستان ساری آغاز شد و تا دوشنبه ۸ تیرماه ادامه خواهد داشت. در پایان رقابتهای روز نخست، چهار بازیکن از استانهای آذربایجان شرقی، مازندران و مرکزی جواز حضور در مرحله پایانی این مسابقات را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون، دور مقدماتی مسابقات انتخابی تیم ملی دختران زیر ۱۶ سال از صبح امروز (یکشنبه ۷ تیرماه) به میزبانی هیئت بدمینتون استان مازندران آغاز شد. این رقابتها با حضور استعدادهای برتر بدمینتون کشور در حال برگزاری است و تا فردا (دوشنبه ۸ تیرماه) ادامه خواهد داشت.
در دور نخست این مسابقات، تارا مختاری از آذربایجان شرقی با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل زهرا امنی از آذربایجان شرقی، زینب صالحیزاده از فارس با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شهرزاد شکوری از خراسان رضوی، ترمه حسینی از مازندران با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سارا عشقجوی از البرز و مبینا سالاری از آذربایجان شرقی با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل فاطمه عبدالهیها از قزوین به برتری رسیدند.
در دور دوم، سوگل رضایی از مرکزی با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل سارا عشقجوی از البرز، ترمه حسینی از مازندران با نتیجه ۲ بر صفر مقابل فاطمه عبدالهیها از قزوین، زهرا امنی از آذربایجان شرقی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شهرزاد شکوری از خراسان رضوی و سپیده صادقی از مرکزی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تارا مختاری از آذربایجان شرقی به برتری رسیدند.
در دور سوم، سپیده صادقی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شهرزاد شکوری، زهرا امنی با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل زینب صالحیزاده، سارا عشقجوی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل مبینا سالاری و ترمه حسینی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سوگل رضایی نتیجه را به سود خود به پایان رساندند.
در دور چهارم، فاطمه عبدالهیها با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سارا عشقجوی، مبینا سالاری با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سوگل رضایی، تارا مختاری با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل شهرزاد شکوری و سپیده صادقی با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل زینب صالحیزاده به برتری رسیدند.
در دور پنجم نیز مبینا سالاری با نتیجه ۲ بر صفر مقابل ترمه حسینی، سوگل رضایی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل فاطمه عبدالهیها، سپیده صادقی با نتیجه ۲ بر صفر مقابل زهرا امنی و تارا مختاری با نتیجه ۲ بر صفر مقابل زینب صالحیزاده به برتری رسیدند.
در جریان برگزاری این رقابتها، فریبا مددی نایبرئیس فدراسیون بدمینتون، فریبا جلالیان مدیر تیمهای ملی بانوان، خانم عرب معاون امور بانوان ادارهکل ورزش و جوانان استان مازندران، غفارپور مسئول امور بسیج ورزشکاران ادارهکل ورزش و جوانان استان مازندران، مهدی امیرفخریان رئیس هیئت بدمینتون استان مازندران و رقیه حسنی نایبرئیس هیئت بدمینتون استان مازندران با حضور در سالن مسابقات، از نزدیک روند برگزاری این رقابتها را دنبال کردند.
در پایان مسابقات دور مقدماتی، مبینا سالاری و زهرا امنی از استان آذربایجان شرقی، ترمه حسینی از استان مازندران و سپیده صادقی از استان مرکزی با کسب نتایج لازم، به مرحله پایانی مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون دختران زیر ۱۶ سال راه یافتند.

