نشست مطبوعاتی دکتر پوریا با اصحاب رسانه/سالن افراسیابی میزبان سی و یکیمین دوره مسابقات بدمینتون بین المللی فجر

  • اخبار مهم - مسئولین فدراسیون - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون ظهر امروز یک شنبه 2 بهمن ماه نشست مطبوعاتی دکتر پوریا با اصحاب رسانه در فضایی صمیمی برگزار گردید. در ابتدای جلسه سرپرست فدراسیون ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران و نمایندگان اصحاب رسانه گزارشی از برگزاری سی و یکمین دووره مسابقات بین المللی فجر 2023 ارائه کردند.

در این نشست که خبرگزاری های برنا، دانا، فارس، ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و صداوسیما نیز حضور داشتند، دکتر پوریا ضمن پاسخگویی به سوالات تک تک خبرنگاران، توضیحاتی در مورد تاریخچه ی مسابقات فجر، و همچنین آمار و اطلاعات دقیقی در مورد کشور های حاضر در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی فجر و همچنین تعداد شرکت کنندگان ارائه کردند.

ایشان تصریح کردند ٢٩ کشور کانادا، هند، پرتغال، مجارستان، چین، چین‌تایپه، بلغارستان، مالزی، اردن، فیلیپین، ترکیه، نپال، مالدیو، برزیل، اندونزی، دانمارک، لهستان، قزاقستان، مالت، مولداوی، ویتنام، هلند، جمهوری آذربایجان، عراق، سنگاپور، تیمورشرقی، اسلواکی و پرو در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند. ضمن این‌که بیشترین جمعیت بازیکنان در مسابقات امسال حضور دارند که شامل ١٣٣ ورزشکار مرد و ١٠١ خانم و در کل ٢٧٣ ورزشکار در جام فجر حضور خواهند یافت که ١٧ نفر با رنکینگ زیر صد دنیا هستند.

وی با اشاره به تاثیر افزایش رنکینگ جهانی بعد از انجام هر بازی توسط بدمینتون‌بازان گفت: ٢٨ بازیکن در بخش زنان و ٢٨ بازیکن در بخش مردان از ایران در رقابت‌ها حاضر هستند.

ایشان با تاکید بر اینکه که برنامه‌های فدراسیون مورد توجه فدراسیون جهانی قرار دارد، افزود: با مساعدت دکتر سجادی مقرر شد مسابقات در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شود زیرا سفرای زیادی از کشورها در این مسابقات حضور می‌یابند.

ایشان تصریح کردند مقام عالی وزارت نگاه ویژه ای به این دوره از رقابت ها دارند و خودشان از نزدیک پیگیر برگزاری باشکوه سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی فجر هستند که در ایام جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می گردد.

در پایان دکتر پوریا از نمایندگان مجلس خواستند که یارو یاور وزیر ورزش و جامعه ورزش باشند. ایشان حضور وزیری از بدنه ی ورزش با درجات عالی علمی را یک فرصت برای ورزش کشور دانسته و همچنین حضور 29 کشور و برگزاری اینچنین رویدادی که درسطح جهان شناخته شده است را از برنامه ریزی ها و نگاه ویژه ایشان به ورزش دانستند.